Jaarverslag 2023: On to the NEXt Seven

Ook het afgelopen jaar hebben we bij nexuzhealth intens samengewerkt om onze visie van ‘healthy people in a healthy society’ waar te maken met behulp van toonaangevende software. Want dat is wat we elke dag doen: onze technologische expertise inzetten om processen te optimaliseren en een betere samenwerking tussen verschillende actoren in de zorg mogelijk te maken.

2404-Foto-jaarverslag_Gertie-22

Onze knowhow mag dan uniek zijn, de passie die we allemaal delen is minstens zo belangrijk: passie voor technologie én voor de zorg. Het is die combinatie van expertise en passie die ook in 2023 vruchten heeft afgeworpen: in één jaar tijd groeide het aantal mynexuzhealth-gebruikers van één miljoen naar bijna anderhalf miljoen. Tel daar 39 zorginstellingen en meer dan 2200 huisartsen bij, en het is duidelijk dat de nexuzhealthcommunity weer stevige stappen vooruit heeft gezet. Een resultaat waar we met z’n allen trots op mogen zijn.

Tegelijk kijken we met een flinke dosis gezonde ambitie vooruit, klaar om onze platformen verder te optimaliseren én om nieuwe actoren in het bredere gezondheidslandschap te bedienen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan ons nieuwe ambitieuze project voor de laboratoria.

“Samen gaan we in de NEXt Seven met onze performante technologie voor nog vlottere samenwerking en steeds betere zorg.”
Screenshot 2024-05-22 at 13.14.24
Gertie Delande

CEO nexuzhealth

Met onze software en de betrokkenheid van onze snel groeiende community hebben we alvast de bouwstenen in handen om onze missie op steeds grotere schaal te realiseren. In de NEXt Seven – oftewel de komende 7 jaar – zal het erop aankomen om zoveel mogelijk zorgverleners en zorginstellingen uit verschillende disciplines in onze community te activeren. Bovendien kijken we ook over grenzen heen - in eigen land naar Brussel en Wallonië, maar ook naar nieuwe, buitenlandse markten.

Intussen blijven we onze huidige klanten de beste service bieden. We kunnen bogen op een hoge klanttevredenheid, maar dat betekent geenszins dat we op onze lauweren rusten. Onze voortdurende verzameling van klantfeedback vormt meteen de basis voor continue verbeteringen.

De resultaten die we in dit jaarverslag voorleggen, zijn er gekomen dankzij de inzet en bijdragen van talloze mensen. Ik wil iedereen in de nexuzhealth community dan ook oprecht bedanken: onze teams voor hun toewijding en expertise, onze gebruikers voor hun waardevolle inzichten, onze partners voor hun vertrouwen. Samen gaan we in de NEXt Seven met onze performante softwareoplossingen voor nog vlottere samenwerkingen en steeds betere patiëntenzorg. Let’s keep driving digital care, together.

nxh_community_img_V2

Volop investeren in de groei van het nexuzhealth-team

Nadat het nexuzhealth-team de afgelopen jaren sterk groeide, was het tijd om onze interne efficiëntie verder op punt te stellen. Een bewuste keuze, benadrukt Simon Iven (Director People Success): "Midden in de war for talent sprak onze missie talloze mensen aan: de combinatie van technologie en zorg bleek een sterke troef. Bij ons heeft je werk immers een belangrijke maatschappelijke impact.”

“Hoe hard we waren gegroeid, besefte ik pas toen ik ons complete team tijdens onze jaarlijkse company gathering bij elkaar zag: het was duidelijk tijd om eens te bekijken of de juiste competenties zich op de juiste plaats bevonden, en hoe we onze teamleden optimaal konden ondersteunen in hun rol. In 2023 lag het accent dan ook eerder op training dan op werving: zo hebben we bijvoorbeeld actief gewerkt rond leadership.

Bij nexuzhealth geloven we sterk in servant leadership, dat meer draait rond empathie en ondersteuning. Daarnaast lag de nadruk ook op een verschuiving van persoonlijk ownership naar organisatorisch ownership: het enthousiasme van de begindagen, waarin iedereen verschillende zaken vastnam, zit intussen verankerd in ons DNA. De laatste jaren zijn we geëvolueerd naar een bedrijf met een duidelijke structuur en heldere verantwoordelijkheden. Maar wees gerust: de passie van die eerste zeven jaar zal in de NEXt Seven nog altijd even sterk zijn.”

Benieuwd naar meer interessante inzichten? Alles over onze verwezenlijkingen in 2023 en wat er staat te komen in de NEXt Seven vind je hier in ons jaarverslag.