Jaarverslag 2023: looking forward met Stijn Bijnens

Het verhaal van nexuzhealth is er een van gezonde groei. Wat nog niet zo lang geleden een start-up was, is vandaag uitgegroeid tot een van de belangrijkste scale-ups van het land. De cijfers liegen er niet om. Dankzij ons hebben meer dan 1,4 miljoen patiënten vandaag toegang tot hun digitale gezondheidsdossier. Iets waar we terecht fier op mogen zijn. Bovendien kijken we als autonoom bedrijf met veel vertrouwen naar de toekomst. Want met onze zelf ontwikkelde SaaS-oplossingen maken we de zorg continu beter.

2404_StijnBijnens_jaarverslag
Ontzorging van de zorg: zo zou je onze activiteiten kunnen samenvatten. Onze oplossingen zijn immers niet alleen bijzonder performant en veilig, ze zijn ook heel gebruiksvriendelijk. Daardoor kunnen zorgverleners zich focussen op wat écht telt: elke dag de beste zorgen verstrekken aan de patiënt. Daarnaast verloopt samenwerking binnen de zorg dankzij onze platformen vlotter dan ooit: als facilitator verbinden we patiënten en zorgverleners voor meer efficiënte trajecten. In de komende jaren zullen we die verbindende rol meer dan ooit vervullen.

Met een blik op de nabije toekomst is de betaalbaarheid van onze zorg ook cruciaal. Op dat vlak creëert het schaalvoordeel van een centraal elektronisch patiëntendossier zeker kansen. De brede uitrol van onze platformen heeft immers ook een positief effect op de betaalbaarheid van de IT-systemen in de Belgische zorg. Bij nexuzhealth faciliteren we dus als het ware deze betaalbaarheid volgens ons kostendelend principe.

"We kijken voorbij elke hype en doen de juiste zaken telkens op het juiste moment."
2404_StijnBijnens_jaarverslag-1
Stijn Bijnens

Chairman of the Board

Efficiënt samenwerken voor betere zorg

De komende 7 jaren zullen ook in het teken staan van de snel groeiende hoeveelheid data in de zorg. Als copiloot van de zorgverleners willen we ervoor zorgen dat die data optimaal ingezet worden binnen gestroomlijnde werkprocessen en efficiënte samenwerkingen – steevast met respect voor privacy en veiligheid. Bovendien maken onze oplossingen deel uit van een groter ecosysteem van medische innovatie. Dat zal niet alleen gericht zijn op genezing, maar ook op preventie, onder meer door bestaande data te analyseren en patronen te herkennen. Zo wordt alles meetbaar en is continue verbetering mogelijk.

Wie vandaag met technologie bezig is, kan niet om AI heen. Wat dat betreft, zullen we AI-tools zeker inzetten, maar enkel als die onze platformen versterken met het oog op betere zorg. Want we zijn dan wel technology driven: dat wil niet zeggen dat we zomaar op eender welke hype springen. Als pragmatisch ingestelde organisatie kijken we altijd naar de reële noden in de zorg én naar de mogelijkheden binnen de lijnen van de regelgeving. Zo doen we de juiste zaken telkens op het juiste moment, om stap voor stap ons doel te bereiken.

Samen groeien als nexuzhealth-community

Voor de komende 7 jaar – de NEXt Seven – is het onze ambitie om verder uit te groeien tot hét referentiebedrijf in technologie voor zorgverleners en patiënten. In eigen land, maar zeker ook internationaal. Naast die geografische expansie zal onze groei ook bepaald worden door de productuitbreiding - onder meer met oplossingen voor de labo’s, maar ook met talloze andere toepassingen voor uiteenlopende aspecten van de zorg.

We zijn dus klaar om ons potentieel ten volle te realiseren, maar we vergeten zeker niet om onze ambitie altijd te koppelen aan een gezonde dosis bescheidenheid. Want we mogen dan nog zo sterk zijn in wat we doen: we staan altijd ten dienste van onze gebruikers en partners in de zorgsector, die ons bestaansreden geven. Samen met hen vormen we één grote nexuzhealth-community. Een community die op de drempel staat van een bijzonder beloftevolle toekomst.

Benieuwd naar meer interessante inzichten? Alles over onze verwezenlijkingen in 2023 en wat er staat te komen in de NEXt Seven vind je hier in ons jaarverslag.